Re-Act logo og link til forsiden




Eksempler på konkrete forløb

Alle forløb justeres naturligvis efter Jeres konkrete behov

Fælles Fundament:

Er et eksempel på en workshop for en afdeling i en større organisation, eller i en mindre virksomhed med op til 30 ansatte. Formålet med workshoppen er at skabe et fælles grundlag for en kommende indsats, et klarere strategisk fokus og en bedre forståelse af, hvordan organisationen når sine mål.

Varighed 6-10 timer. Kan også laves i form af flere mindre workshops.

  1. Introduktion til workshoppens form og indhold.
  2. Forståelse: Hvad er et fælles fundament, og hvad kan vi bruge det til?
  3. Første spil. Afklaring. Vi stiller spørgsmål som: Hvilke behov er "Vores Organisation" sat i verden for at opfylde?
  4. Andet spil. Antagelser.  Vi undersøger temaer som: Hvor gør vi det godt og hvordan gør vi det, og undersøger, hvilke overbevisninger og antagelser, der ligger til grund for vores succes. Ligeledes kan vi undersøge, "Hvor gør vi det skidt, og hvordan gør vi det", og "hvilke overbevisninger om os selv, om andre og om verden, ligger til grund for vores manglende succes?".
  5. Frokost.
  6. Tredje spil: Ambitioner: Vi spørger os selv, "Hvad er vores ambitioner, vores mål, i forhold til de behov vi er sat i verden for at opfylde, og hvor kan vi, med den forståelse vi har nu, blive bedre til at opfylde dem? Og, ikke mindst, hvad skal vi tro om os selv, om andre og om verden for at det sker?
  7. Fjerde spil: Action Plan: Vi omsætter dagens arbejde til konkret handlingsplaner, med tidsbestemte mål, om med udpegede tovholdere, der har et klart mandat, som de kan handle på.
  8. Opsamling på dagens forløb og markering af iværksættelse af handlingsplaner.

 

Kommunikation og Samarbejde:

Er et eksempel på en workshop for en afdeling eller en mindre virksomhed, hvor man ønsker at skabe en bedre kommunikationskultur og et bedre samarbejdsklima.

Workshoppen foregår som en stadig vekslen mellem teori, øvelser og relatering til gruppens konkrete hverdag.

Varighed, 6 timer. Kurset kan med fordel forberedes ved at alle deltagerne laver en Insights Discovery profil. Kurset kan brydes op i mindre elementer eller udvides med større dybde, flere øvelser, og klarere implemteringsfokus.

  1. Introduktion til workshoppens form og indhold
  2. Perception - forstå hvordan vi skaber mening ud af vores sansning
  3. Kommunikationens 4 niveauer + øvelser. Få en dybere forståelse for kommunikationens kompleksitet i praksis.
  4. Præferencer - vi har alle en foretrukket måde at kommunikere på.
  5. Gennemgang af personlig Insights profil.
  6. Frokost
  7. Samarbejde er kommunikation. Hvad betyder vores forskellige præferencer for vores samarbejde?
  8. Synergi - fordele og ulemper ved forskellighed.
  9. Praktiske øvelser, der viser hvordan forskellighed bliver en styrke. (Kan laves som "Outdoor Event".
  10. Gameplan - hvad vil vi bruge denne nye indsigt til i hverdagen fremover?
  11. Afslutning.

 

 undefined

 

 

Mach01.com Logo - det grafiske bureau bag dette website