Forandring er et grundlæggende vilkår for alle
Hvordan skaber I succes med forandring?
Forskning viser at 70% af alle forandringsprojekter i virksomheder og organisationer går mere eller mindre galt. (John Kotter og McKinsey)
Hvordan kan det være?
- Modstand fra medarbejderne - i 39% af de tilfælde hvor det går galt, skyldes det, at man ikke har fået medarbejderne med.
- Manglende støtte fra lederne - i 33% af de tilfælde hvor det gør galt, skyldes det, at lederne ikke understøtter processen nok.
- Manglende ressourcer - i 14 % af tilfældene skyldes det, at man har sat for lidt økonomiske eller organisatoriske ressourcer af.
- Udefra kommende eller ukendte faktorer - kun i 14% af tilfældene skyldes det faktorer man ikke har enten kontrol over eller stor indflydelse på.
Men hvorfor sker det? Alle topledere i alle organisationer prøver jo netop at tage højde for disse ting når de laver en ny strategi, en ny organisation eller forsøger at implementere nye metoder i deres organisation. Så hvad er det de overser?
Kulturen bliver overset!
- Alle virksomheder og organisationer opbygger med tiden en række ideer om, hvem de er, hvorfor de eksisterer og hvad de gør.
- Efterhånden som virksomheden får succes, skabes en række grundlæggende antagelser og fortælliger om, hvordan denne succes blev skabt. Det er de samme antagelser og fortællinger, der skaber grundlaget for hvordan man får succes i fremtiden.
- Disse fortællinger og antagelser bliver med tiden så indgroede og ubevidste, at ingen længere tænker over dem - før du begynder at udfordre dem.
Enhver kultur, hvis grundlæggende antagelser og fortællinger bliver udfordret af forandringer, vil yde modstand mod disse forandringer!
Det er her re-act kommer ind i billedet
- Vi hjælper jer med at forberede Jeres organisation på forandringer.
- Vi hjælper jer med at gennemføre forandingsprocessen i praksis
- Vi hjælper jer, hvis forandringsprocessen er gået galt.
- Vi hjælper både individet, gruppen og hele organisationen, alt efter behov
- Vi hjælper, både gennem coaching/rådgivning og sparring, gennem procesfacilitering, og gennem workshops, undervisning og uddannelse